Tags

, , ,

Obsługa klienta w Polsce jest coraz lepsza, ale ciągle pozostawia wiele do życzenia. Podczas moich wykładów z zarządzania eventami często powtarzam, żeby nie zapominać o postawienu się w tej drugiej roli. Pomyśleć o sytuacji w jakiej znajduje się klient przychodzący do sklepu, restauracji, na event, konferencję, czy wesele.

Kierujacy, zarządzający, czy nawet obsługa danego sklepu, restauracji powinni zawsze myśleć o kliencie. To jest sztuka dobrego zarządzania.

Oto przykład złego podejścia, a w konsekwencji nie najlepszego doświadczenia klienta.

W zeszłym tygodniu odwiedziłem restaurację, która chwali się wysokim poziomem obsługi. Podszedłem do budynku restauracji, by dalej pod dachem wejść na schody skręcić na taras i skierować się do drzwi w rogu dziedzińca. Na drzwiach wisiała informacja, że wejście do restauracji jest z drugiej strony budynku i trzeba przejść przez ogród.

Obserwowałem wielu ludzi, którzy pokonując tę samą drogę wchodzili w posiadanie tej wiedzy.

Gdyby zarządzający restauracją byli zorientowani na klienta,  to umieściliby tę informację dużo wcześniej, w bardziej odpowiednim miejscu. Gdyby pomyśleli o ludziach, którzy będą tu przychodzić, klienci nie musieliby wędrować pod dachem, schodami, przez taras…

To jest oczywisty przykład złego zarządzania, które w efekcie wytworzyło problem i nie najlepsze wrażenie klienta.

Advertisements