Tags

, , , , , , , , , ,

Jeżeli potrzebujecie dowodu na to, że profesjonalne zarządzanie eventami w Polsce jest potrzebne, to spójrzcie na kalendarz koncertów. Dwa dni temu odbył się koncert Coldplay w Warszawie, za niedługo Jennifer Lopez w Gdańsku. Nawet jedna z najważniejszych osób w światowym show biznesie Lady Gaga miała konecrt w Polsce w ostatnim roku. To są bardzo ważne przykłady na to, jak niesamowicie szybko Polska staje się częścią globalnych eventów. Kiedy ustawiany jest kalendarz koncertów  supergwiazd to Polska jest tak samo uwzględniana, jak Francja czy Wielka Brytania.

Gdy spojrzymy kilka lat wstecz, to zauważymy, że do Polski przyjeżdżały jedynie “starsze” gwiazdy. Myślę tutaj o Jean Michel Jarre, Joe Cocker, Chris Rea i Bonnie Tyler. Oczywiście, one są ciągle popularne, ale, bądźmy szczerzy, ich czas minął, a kariera… Rok, dwa lata temu Polska była atrakcyjna dla Eltona Johna czy Madonny, ale nawet  i one nie są w pierwszej lidze.

A w tym roku Polskę odwiedzają najważniejsze gwiazdy. To jest wspaniała wiadomość, bądźcie z tego dumni!

Ale czy Polska jest  już gotowa na przyjmowanie takich gości? Te gwiazdy, ich management będą wydawać opinie o Polsce. W jedej lini postawią Londyn, Paryż, Nowy York, Warszawę. Zatem najwyższy czas, żeby i w Polsce zaczęto uczyć się międzynarodowych standardów podejmowania gości i organizowania eventów. Nie… muszę się poprawić. Powinienem to powiedzieć w czasie przeszłym, ponieważ Polska już osiągnęła ten standard, bo topowe gwiazdy już  tu przyjeżdżają.

Bardzo ważne jest to, aby nie rozczarować tych ważnych, o globalnym znaczeniu postaci,  bo w przeciwnym razie, ich menadżerowie bardzo szybko nauczą się omijać Polskę. Jeżeli do tego dojdzie, to odwrócić tę tendencję będzie bardzo trudno.

Ja swoje już robie. Od października br. zacznę wykłady o międzynarodowych standardach w organiacji eventow w Collegium Civitas w Warszawie, a moją książkę pt. Happy Event, pierwszą w Polsce, profesjonalną publikację na ten temat będzieci mogli przeczytać jeszcze w tym roku dzięki Wydawnictwu Priorytet.

 

www.priorytet.net.pl

If you are looking for proof that good event management in Poland is already very important, look no further than the concert scene.

Coldplay were playing Warsaw this week. Jennifer Lopez is to play Gdansk. Even the world’s most influential music artist, Lady Gaga, played Poland this year.

This marks an important and remarkable change in the profile of Poland on the global events circuit. When international superstars schedule their world tours, Poland is clearly already up there with London and Paris.

Only a few years ago, it was ageing pop stars who bothered playing Poland. I’m talking about Jean Michel Jarre, Joe Cocker, Chris Rea and Bonnie Tyler. Yes; they are still popular, but let’s face it, they have had their day and their careers are in decline.

A year or two ago, Poland was attracting stalwarts such as Elton John and Madonna. But, even they are performing their song backlist.

This year, the most current, up to date, influential and biggest international music stars are scheduling Poland into their itineraries.

This is great news. Be proud of this. But, is Poland ready to host these VIPs? These stars, their management and their entourages will be judging Poland alongside the best that London, Paris and New York has to offer. It is time to ensure Poland meets international event and hospitality standards. No: I correct that. It is already past time for Poland to reach these standards, because these superstars are already here.

It is incredibly important for Poland not to let down these important global stars, otherwise the music management will quickly learn not to include Poland on the worldwide tour schedule. If that were to happen, it would be irreversible for many years to come.

I am doing my bit for raising the standards of event management in Poland. Next month, I will begin teaching international event management at Collegium Civitas, and my book “Happy Event: Event Management at International Standards” is being published in Polish through Priorytet Magazyn Wydawniczy.

Advertisements