Tags

, , , ,

Inspirując się wydarzeniami w Londynie będę pisał teraz o evenach charytatywnych. Ci, ktorzy nie zajmują się evetami profesjonalnie nawet nie pomyślą o tym, że eventy charytatywne mogą być budżetowane wysoko, zwałszcza te, wokół których jest duże zainteresowanie. Przykładem są eventy zawiązane z “Premierami królewskimi”. Mogą być związane z akcjami charytatywnymi, a Rodzina Królewska im patronuje.

Na świecie eventy charytatywne cieszą się szczególym zainteresowaniem gwiazd. Celebryci bardzo chętnie biorą udział w wydarzeniach tego typu, podobnie korporacje. Firmy lubią być kojarzone z akcją charytatywną, bo to poprawia ich image. Celebrytów, firmy i akcje charytatywne łączy wspólny interes skupiony wokół dwóch celów: więcej pieniędzy, lepszy wizerunek. Eventy potrfią im tego dostarczyć.


Liz Hurley jest kolejną gwiazdą, która wspiera walkę z rakiem

CHARITY EVENTS
As it is Breast Cancer Awareness Week, we will be taking a look at charity events.

Outside the events industry, there is a misperception that charity events are low budget. That is far from true.

The highest budget and most creative events are often in support of charities. Look only as far as the royal premieres and royal attendances, and you will see that these events always benefit charities, of which the royal family are patrons.

Most of the celebrity-attended events are supporting charities, also. That is why celebrities attend – either because they are involved with the charity or because they want to be associated with it.

In the corporate sector, companies like to be seen to be charitable, also. It does their image good and also benefits the charity by raising funds or having prizes donated for the raffle or auction.

You can see then, how VIPs, celebrities, companies and charities may serve their own interests, but all are working for the same causes: more money; greater profile, higher public awareness. This is where events provide everybody with what they need.

Advertisements