Tags

, , ,

W blogu “Profesjonalnie…, (z 11 października) dzieliłem się moimi obawami na temat profesjonalizmu w Polsce. Napisał do mnie Kacper, który w komentarzu informuje o nagłym odwołaniu Ultra Music Festival Poland. I rzeczywiście! To było dosyć szokujące! W oficjalnej informacji powód odwołania dostarczyła strona Polska, która nie była w stanie wywiązać się z umowy. Czyli stało się dokładnie to, czego się obawiałem pisząc o niskiemu poziomie profesjonalizmu w Polsce.

Wycofanie tak wielkiego Festivalu prawdopodobnie przekreśliło szansę Polski na ewentualne zorganizowanie go w następnych latach. Hasło, które łączy UMF na świecie to: doświadczenie i bezpieczeństwo każdego. Dlatego zachowanie strony polskiej z pewnością wywołało ogromne zdenerwowanie organizatorów. Zastanawiam się także nad reakcją głównego sponsora: Heineken. Jak poprowadzi skojarzenie marki z tak wielkim fiaskiem eventowym i jak w tej chwili będzie podchodził do eventów w Polsce, dla dobra swojego wizerunku?
Wystarczy jedno negatywne doświadczenie Heinekena, by spowodować brak zainteresowania innych sponsorów eventami w Polsce. Takie procesy dzieją się szybko.

Biorąc pod uwagę sukces Festiwalu w USA, Argentynie, Chile, Hiszpanii, Korei fakt, że w Polsce nawet nie mógł się rozpocząć wpłynął na fatalną reputacje międzynarodową.

Jest wyjście z tej sytuacji. To kształcenie specjalistów, uczenie ich międzynarodowych standardów.
Rozpocząłem rozmowy z Collegium Civitas, które, mam taką nadzieje, doprowadzą do otwarcia specjalistycznego kierunku zarządzania eventami. Nie wiem jednak jaki jest potencjał studentów. Zapraszam do dyskusji na temat.

