Tags

, , , , , ,

Przyjrzyjmy się branży eventowej, która ma jakby dwie strony: uregulowaną i nie.

Menedżer eventów powinien szczególnie zwracać uwagę na zagadnienia związane z  zachowaniem bezpieczeństwa, wymogów zbiorowego żywienia, sanitarnych, a także na przepisy ubezpieczeniowe. Ponadto od eventowca oczekuje się umiejętności zarządzania kryzysem, negocjacji z samorządami, policją …

Eventowiec powinien znać aktualne prawo dotyczące sponsoringu, zwłaszcza odnoszące się do alkoholu z uwzględnieniem przepisów o serwowaniu go podczas eventu. Menedżer eventów musi być świadomy wszystkich spraw “technicznych”, jest odpowiedzialny za zatrudnienie ochrony, ludzi do pracy, elektryków…  Są to zagadnienia, które można znaleźć w podręcznikach, są uregulowane i stanowią zasadniczą wiedzę menedżera eventów. To jest ta pierwsza strona branży.

Niestety istnieje też i “druga strona medalu”. W branży eventowej jest wielu chętnych do nazywania się menedżerem, ponieważ nie jest wymagane posiadanie żadnych licencji, certyfikatów, udokumentowanego doświadczenia, czy treningów.

Na niekorzyść rynku polskiego ta druga grupa stanowi większość. Zaważyłem, że to samo zjawisko dotyczy też innych branży np. wystroju wnętrz. W Polsce wystarczy samemu wyremontować mieszkanie i stworzyć www, by nazwać się stylistą wnętrz. Ale nie chcę tutaj przesadzić w porównywaniu tych dwóch branży. Mam jednak pytania. Gdzie są ci profesjonaliści i jak ich znaleźć? Jak bronić się przed ryzykim, które kryje naiwny tytuł wykonywanego zawodu? Jak zmierzyć wiedzę eventowca, chociażby w zakresie bezpieczeństwa organizacji eventów?

Branża eventowa w Polsce jest absolutnie nieuregulowana, co oznacza, że prawdopodobieństwo trafienia na profesjonalnego evetowca podobne jest do wygranej lotto. To jest fakt przerażający, bo co losowo wybrana osoba może wiedzieć np. o regulacjach prawnych dotyczących eventów. Dla mnie jest to zadziwiające, jak łatwo wystawia się na ryzyko ludzi uczestniczących w evencie.

Ta diagnoza zachęciła mnie do działania. Stworzyłem 14-tygodniowy kurs, który pozowli na pogłębienie wiedzy, rozwinięcie talentu i zdobycie dyplomu Specialist Event Management. Kurs odbędzie się w Collegium Civitas w Warszawie. Początek: luty 2013 r.

Uczestnicy kursu zdobędą wiedzę i zrozumienie tematu eventów i będą mogli nazywać sie menedżerami eventów.

WHAT IT MEANS TO BE AN EVENT MANAGER

Event management is a heavily regulated and unregulated industry. Let’s look at this, for a moment…

To organise an event means having to observe health and safety regulations, fire and evacuation requirements and crowd management. Insurance is required in case of accidents, incidents and to cover the cost of cancellation. Permission will often be required from authorities, police, fire and ambulance. Then, there are the laws relating to serving alcohol, which is an element of every event. And, on and on it goes… There are technical requirements and the need to hang lights and projectors securely; security is required; staff may need to be vetted; electricians are needed if the power supply is temporary…

That’s the regulated bit. The unregulated bit is where anybody can call themselves an Event Manager. To be an ‘event manager’ requires no licence, certificate, experience, referrals or training. I find this especially so in Poland where I come across all sorts of people purporting themselves as event managers.

I have found it to be the same with interior designers, by the way. It seems, if a woman has decorated her apartment, she is now an Interior Designer. It’s not quite that simple. But, decorating apartments is not as serious and potentially dangerous as managing an event with hundreds of people attending.

Where are all the professional event specialists? And, how can we find them? And, how the hell do we know that they are aware of the risks and are trained to keep us safe? Do they know about fire, health, safety, evacuation and insurance… or, is it better that we don’t ask?

The events industry in Poland is haphazard; it is a mess. It needs regulating. I mean, how can the unregulated event managers know about the regulations?

This, for me, is extremely worrying. Our safety is at risk. This is why I am writing a fourteen-week course in Specialist Event Management for Collegium Civitas. The course will start in February 2013 and provide training by top event specialists in every aspect of event management. For those attending the course, they will graduate with knowledge and understanding of what it means to call themselves an Event Manager. They will know the risks and hazards. I hope they will be working at the events YOU attend, so that you are that much safer in their hands.

Advertisements