Tags

, ,

flagaPLWczoraj miałem spotkanie w jednym z warszawskich hoteli, w sprawie eventu. Konsternację wywołał temat pomieszczeń konferencyjnych. Każdy obecny na spotkaniu, nawet osoby zatrudnione w hotelu, miał inne zrozumienie nazw i funkcji tych pomieszczeń. To zmusiło mnie do napisania bloga.

  • Breakout rooms – są to pomieszczenia konferencyjne i wystawowe, które można łatwo podzielić, żeby mogły służyć mniejszym grupom np. na meetingi biznesowe albo wywiady.
  • VIP rooms – są preznaczone dla specjalnych gości. Pomimo, że skrót oznacza “Very Important Person”, to VIP roomy nie muszą być dostępne jedynie dla celebrytów, ale również dla np. prowadzących konferencję. Nie wystarczy jednak powiesić kartki z napisem: “VIP rooms”. Pomieszczenie musi różnić się od pozostałych, a w tym może pomóc dekoracja z kwiatów, świeże owoce, woda, kawa…. Często zaproszeni goście odwiedzają gości VIP, dlatego pomieszczenie powinno być ulokowane w części frontowej venue.
  • Client-entertaining rooms – jest to pomieszczenie przeznaczone dla klienta organizatora eventu. Klient może tam zaprosić swoich gości. Są to zazwyczaj biznesmeni albo rodzina klienta.

To jest kilka przykładów pomieszczeń organizowanych na event. Do tej listy należałoby dodać co najmniej 5 kolejnych rodzajów pomieszczeń, aby powiedzieć, że event jest dobrze “skrojony”. Nie będę wymieniał wszystkich, ponieważ mój wydawca nie pozwolił. O pozostałych możecie się dowiedzieć z książki, która ukaże się wkrótce.

flagaENGROOMS

At a meeting in a Warsaw hotel yesterday, there was confusion about the rooms needed for a conference. Everybody in the meeting (including the hotel staff) had a different understanding of what rooms were called and what they were for. It made me think that I would blog about ‘rooms’ today.

  • Breakout rooms are used at conferences and exhibitions where guests may need separate meeting rooms outside the main hall. These rooms are for small groups, business meetings or maybe for one-to-one interviews
  • VIP rooms are for the use of special guests. Although VIP stands for Very Important Person, a VIP room is not always for celebrities. It may be for key speakers at a conference, for example. Usually, these rooms have flowers, a basket of fruit, bottled water and perhaps tea and coffee facilities. Often, invited guests will want to meet the VIP, so these rooms are usually located front of house
  • Client-entertaining rooms are used at events where the client wishes to meet with a group of special guests. Sometimes these special guests are business contacts, other times they may be personal guests or family of the client…

    imgres1imgres3imgres4imgres2

Advertisements