Tags

flagaPLJedną z rzeczy, która często umyka uwadze organizatora eventu jest zebranie pracowników przed rozpoczęciem wydarzenia, czyli staff briefing. Niedświadczony eventowiec prawdopodobie nie wie, że powinien takie zebranie przeprowadzić. Nieprofesjonalny organizator nawet nie wpisze go do grafiku, a zdezorganizowany menedżer nie będzie miał na nie czasu.

Czym zatem jest staff briefing i daczego jest ważny?

Informacje przekazywane podczas spotkania dotyczą kluczowych momentów eventu np. kiedy będą otwarte drzwi, kiedy event się kończy, jaki jest cel eventu…

Jeżeli staff briefing się nie odbędzie, to kelnerzy, barmani, ochrona … pracując osobno nie będą zorientowani, co do całości eventu, a ta wiedza jest konieczna.

Reasumując, w zarządzaniu eventami staff briefing można zamknąć w jednym słowie: profesjonalizm.
Więcej w mojej książce “Happy Event”, już wkrótce!

flagaENG One thing that many event organisers overlook, is the staff briefing. There are many reasons why this gets overlooked. Inexperienced event organisers may not even know they should brief the staff. An unprofessional event organiser may not include the staff briefing on the day’s schedule, so nobody knows it is going to happen, or it gets forgotten and doesn’t happen at all. A disorganised event organiser will run out of time on the day and will be rushing around without finding time to conduct the staff briefing.

So, what is the staff briefing and why is it important?

At the staff briefing, key information is conveyed to the event staff – such as opening and closing times…

If the staff briefing does not happen, the staff work separately to each other and they won’t be working cohesively as a team.
So, in the context of event management, the staff briefing can be summed up in one word: professionalism.

imgres1imgres4

Advertisements