Tags

, , , , , , ,

plWybiegi ostatniego Męskiego Londyńskiego Tygodnia Mody, czy Tygodnia Mody w Hong Kongu były pełne zwariowanych kreacji. Często może pojawiać się pytania: kto to nosi, po co tworzyć modę, która nigdy nie “znajdzie się na ulicy”?

article-2258577-16cbae5c000005dc-85_634x854

Nie wszystkie projekty pokazywane na wybiegach są tworzone z myślą o praktycznym wykorzystaniu. Pokazy, dwa razy do roku, dają możliwość artystom pokazania swoich pomysłów, podkreślenia swojej indywidualności, kreatywność i oryginalności przedstawicielom branży odzieżowej, która stanowi bardzo istotny element w globalnej ekonomii. No bo jak inaczej mogą przedstawić swoje szalone i piękne idee?
W branży modowej wielu kupców bazuje na pokazach mody. Poszerzają swój asortyment rozwijając talent designerów. Dlatego catwalk jest tak istotny dla artystów. Poza tym ważne jest, by znaleźć się w prasie. Fotografia nie znosi przeciętności. Nieciekawy pokaz mody nigdy nie znajdzie się na frontowych stronach gazet. Czyż nie?

article-2259253-16d09a2c000005dc-411_306x661

To samo dotyczy koncepcyjnych modeli samochodowych, które możemy zobaczyć np. na pokazach w Detroit. Przecież nikt nie czeka, że ktoś te samochody od razu kupi. One najprawdopodobniej nawet nie trafią do produkcji. Budują jednak atmosferę eventu i pokazują możliwości stylistów. Kiedy patrzymy na wybiegi Londynu, Paryża, Mediolanu, Nowego Jorku możemy pomyśleć: ja bym tego nigdy nie założył, ale w pokazie mody nie zawsze chodzi o “ciuchy”.

enFASHION SHOWS

With the ridiculous clothes being shown on the catwalk at last week’s London’s Men’s Fashion Week and this week’s Hong Kong Fashion Week, we may wonder why the designers go so crazy. I mean, who would wear this stuff to pop to the shops?

article-2258577-16cbae5c000005dc-85_634x854

But, not all the clothes that are sent down the catwalk are expected to be worn on the High Street. The twice-yearly fashion shows (spring/summer & autumn/winter) are a way for the designer to show what they are producing for the forthcoming season, but the shows also allow designers to show their individual creativity to the fashion industry. How else can they show their weird and wonderful ideas?

Not only that, but some of the buyers who attend the fashion shows will like an idea and ask the designer to develop it. So, it is important for the designer to put those ideas out there, on the catwalk.
In addition to this, each designer needs profile in the press. So, they have to go crazy with their designs so as to get them featured in photos, newspapers and websites. A boring catwalk show will not end up on the front pages, will it?

article-2259253-16d09a2c000005dc-411_306x661
It is the same with concept cars at motor shows, such as in Detroit at the moment. Concept cars are not meant to be driven, and they may never be produced for the public. But, they do show what the motor manufacturer can achieve. And, their futuristic designs get featured in the press.

When we see what comes out of the fashion week shows in London, Paris, Milan, New York and Hong Kong, it is easy to look at the clothes being modelled on the catwalks and think, ‘God, I would never wear that!’ But, wearing clothes is not always the point of a fashion show.

article-0-16f99dad000005dc-101_306x722

Advertisements