Tags

, ,

plProduct Sponsors

Kiedy na evencie drinki są darmowe, zazwyczaj to oznacza, że są sponsorowane. Często ma to miejsce, gdy event jest charytatywny. Akcje charytatywne nie mają pieniędzy, zwłaszcza na alkohol. Są też inne eventy charytatywne,  które są bardzo atrakcyjne ze względu na gości, prasę. Wówczas producenci drinków zrobią wszystko, by ich loga znalazły się w gazetach obok nazwy fundacji, najlepiej w skojarzeniu z celebrytą. Grey Goos Vodka robi to cały czas.

Sponsor będzie również chciał, żeby goście eventu spróbowali jego produktu. Eventy są dla niego silną informacją o kliencie docelowym, np. na konferencje bywają ludzie z biznesu, na pokaz mody – ci, którzy dbają o styl itd. Jeżeli profil gości odpowiada wymaganiom sponsora, to nie będzie miał problemu z dotarciem do swojego targetu.

Firmy alkoholowe mają duże restrykcje związane z reklamowaniem swoich produktów. Ich reklamy muszą być precyzyjnie skierowane do konkretnej grupy klientów, a nie ogólne. Dlatego eventy są idealną platformą do promocji swoich artykułów. Przecież prawie każdy event potrzebuje alkoholu.

enSPONSORSHIP OF EVENTS – PART 2

Product Sponsors

When free drinks are given out at an event, the product is usually donated by a sponsor – especially if the event is in support of a charity. Charities don’t want to pay for drinks, then give them away for free.

But, other non-charity events often attract product sponsors, particularly when it is a high profile event attended by press and celebrities. A product sponsor will want their brand to be seen in the newspapers as supporting the charity, and to be associated with celebrities. Grey Goose vodka does this all the time.

A sponsor will also want the guests attending the event to taste or ‘sample’ their product. This gets their brand directly to the consumer. With events, the sponsor can identify the profile of guest, such as corporate guests at a conference, or young fashion guests at a trendy fashion show. If the profile of guests at the event suits their target market, they’ll have an opportunity to directly reach that target.

Alcohol companies are restricted with their marketing activities, because they must not advertise to people below 18. Their marketing must therefore be specific and not general. This is where events provide a platform for alcohol companies to promote their brands to a specific market that is over 18. Every event needs alcohol and the social situation allows guests to sample new alcohol products.
Next time, I will be blogging about Corporate Sponsors.

article-2184148-14649312000005DC-92_634x710 imgres imgres2

Advertisements