Tags

, , ,

plZ reguły myśli się, że noszenie uniformów, mundurów i identyfikatorów powodowane jest względami estetycznymi. Osoby, które ich nie noszą są oceniane jako nieprofesjonalne.  Mundury, uniformy, identyfikatory spełniają bardzo ważną rolę: pokazują gościom, kto pracuje przy evencie.

Jakiś czas temu wszedłem do Sketcha (klub w Warszawie) i byłem bardzo mile przywitany przez chłopaka w dżinsach i koszuli. Ciągle nie wiem, czy był to menadżer, ponieważ nie miał identyfikatora informującego o stanowisku. Ba, nawet nie wiem, czy on tam w ogóle był zatrudniony, czy zwyczajnie chciał być tylko uprzejmy.

W barze, klubie itp. noszenie identyfikatora nie jest bardzo ważne, chociaż zdecydowanie pomocne gościom. Ale podczas eventu jest to absolutnie konieczne, chociażby z powodów zachowania bezpieczeństwa. W sytuacji zagrożenia goście muszą wiedzieć, do kogo mogą się zwrócić,  i czy osoba wskazująca drogę ewakuacyjną jest do tego uprawniona, czyli, czy ma niezbędną wiedzę. Używanie identyfikatorów, uniformów ułatwia gościom komunikację z organizatorami i świadczy o profesjonalizmie. Nie zapominajmy, że nie tylko menadżerowie powinni być widoczni, ale wszyscy, którzy pracują przy evencie.

enUNIFORMS & NAME BADGES

A lot of people think that people wear uniforms and name badges because it’s smart. They think it would be unprofessional for staff to turn up to work in their everyday clothes. But, the purpose for wearing uniforms and name badges is to show the customers and guests who works at the venue or event.

I walked into the Sketch club in Warsaw a few evenings ago and was greeted by a guy in tee shirt and jeans. I still don’t know if he was the manager, because he wasn’t wearing a badge that told me what his job is. I didn’t even know if he worked there or was just being friendly!

In a bar or club it is not so important for staff to wear uniforms or name badges – even though it would be helpful for their guests. But, at an event it is essential. If there is a safety or security issue and a guest needs assistance, how will they know who to look for – who is trained or briefed, or knows the layout of the venue – if the staff are not identified by either a uniform or name badge, or both?

Even if a guest has a question, wants a drink or needs to know where the toilets are, they will need to find a member of staff.

So, yes; uniforms and name badges are smart and they do show professionalism, but there is an important need for all staff to be identifiable at events and venues.

imgres3 imgres7 imgres2 imgres5 imgres imgres4 imgres8

Advertisements